2011. december 18., vasárnap

Aranygaluska

Aranygaluska

Több oldalon is olvastam, hogy az aranygaluska karácsonyi ételek között szerepelt. Én eddig nem is tudtam, hogy annak számít, és biztosan nem vagyok egyedül ezzel. Mindenesetre én alkalomtól függetlenül gondolok egyet és elkészítem.
A családban több megszólást is kaptam, miszerint "nem úgy csinálod, mint a szomszéd néni". Ugyanis így előre szaladva kicsit, a szomszéd néni úgy csinálja, hogy mikor kész a massza, kiszaggatja majdnem hold alakúra, beleforgatja diós-fahéjas keverékbe, és úgy teszi egymás mellé a tepsibe a szeleket. Én pedig kis golyókat szoktam formázni olajos kézzel, beteszem őket egymás mellé kis távolságra, hogy amikor megszórom azzal a fahéjas keverékkel, akkor rá is, közé is essen.
A recept egyébként innen származik: http://www.nosalty.hu/recept/aranygaluska-6
Arra sosem volt időm, hogy a sodót is megcsináljam hozzá, mert addigra mindig elfogyott.
A vaníliasodó receptje: http://www.nosalty.hu/recept/vaniliasodo-2-aranygaluskahoz

Eteti magát, jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése