2012. január 24., kedd

Pudingos kráter szelet

Pudingos kráter szelet

Biztosan sok oldalon fent van, én azt a verziót írom le, ami a saját receptkönyvemben szerepel. Pár éve kaptam, de kis változtatásokkal készítem.
Eredetileg teljesen kakaós piskótába vaníliás pudingot kell tenni a recept szerint. Én a piskótát is kétféleképpen, és a pudingot is kétféleképpen csinálom.
1 csomag van. pudingot, és 1 csomag csokipudingot főzünk 4-4 dl tejjel és 3-3 evőkanál cukorral.
Tészta: 5 tojássárgáját 25 dkg cukorral és 1 cs vaníliás cukorral ki kell keverni. Aztán 1 dl olajat és 1 dl tejet is bele kell keverni. 25 dkg lisztet 1 csomag sütőporral el kell keverni, és lassan hozzáadagolni az előbb összekevertekhez. Végül a tojáshabot is. Aztán a tepsibe ennek a masszának a felét össze-vissza beletesszük, aztán a másik felét bekakaózzuk 2 evőkanál holland kakaóval. Majd ezzel megtöltjük a tepsit (1.kép).
A masszában hasonlóan rendszertelenül belekanalazzuk a pudingokat is. (2. kép)
Majd sütőben tűpróbáig kell sütni.
(Az eredeti recept szerint még 1 pohár tejfölből, 4 ek cukorból és 1 csomag vaníliás cukorból kikevert mázzal kell bevonni, én ezt mindig elhagyom.
Ennél még extrábban is el lehet készíteni, a massza háromfelé szedésével. A harmadik részbe vagy puncsos pudingport vagy piros ételfestéket lehet tenni. Illetve lehet puncspudingport is főzni hozzá és azzal "bepöttyözni".)


1. kép A kétfajta massza a tepsiben


2. kép Puding-pöttyök a masszában


3. kép Kész =)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése