2012. január 27., péntek

Csokis tekercsek


Csokis tekercsek

Azért az ehhez hasonló péksütik mindig a kedvencek között vannak, mikor tízórai vásárlásról van szó. Hát muszáj volt végre otthon is megsütnöm!
Kicsit macerás, de nem vészes, és nem mellesleg nagyon megéri.
Recept: http://www.nosalty.hu/recept/csokis-vanilias-tekercs
A hozzávalók között instant élesztő van írva. Először azzal próbáltam, de csak nem akart megkelni a tészta. Végül megsütöttem úgyis, de a második verzió mégiscsak jobban sikerült. Akkor ugyanis a kelttésztákhoz megszokott módon kb 2,5-3 dkg élesztőt felfuttattam az adott mennyiségű tejben, és az egészen nem keverőgéppel kevertem meg, hanem összegyúrtam. Aztán lefedtem, és szépen kelt, annak rendje és módja szerint.
A másik dolog: hogy szép színe legyen, ugye, le kell kenni 3 tojássárgája és egy evőkanál tej keverékével, de azt használjuk eleve a tészta feltekerése előtti kenéshez is. És nekem arra elfogyott, úgyhogy elég kézenfekvő módon a "feleslegként" maradt 2 tojásfehérje töltötte be ezt a szerepet.


Ilyen szép belülről


Első lépések: kinyújtjuk és cikkekre vágjuk, és megkenjük tojássárgájával.


Aztán megszórjuk csokival bőségesen, majd a vastagabb végével kezdve feltekerjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése