2013. május 21., kedd

Házi bodzaszörp


Életemben az első, mert valahol el kell kezdeni. Ezért elég amatőr is...

De mindegy, nagy vonalakban: a környék tele van bodzával, úgyhogy nem volt egészen 10 perc, míg begyűjtöttük a virágot. Mint megtudtam, ami már kezd bogyósodni, az nem jó, az a jó, aminek a nagy része még csak kis virág, és van rajta por.
Az általam talált recept 10-12 darabnyi virághoz szól: 1 db citrom felkarikázva, 4,5 liter felforralt, majd langyosra hűtött víz, 1 evőkanál méz, 45 dkg cukor. Meg az ötliteres dunsztos üveg :D
A bodzavirágot lassan folyó víz alatt átöblítettem, majd 10-12 darabot raktam az üveg aljára, ezt befedtem a citromkarikákkal, ráborítottam a 45 dkg cukrot, és rácsurgattam az egy evőkanál mézet. Aztán igyekeztem nem egy nagy zuhatagként hozzáadni a vizet, de ahogy a képeken látszik, kb. 10 perc elteltével mindenhogy felnyomja a virágot a víz, a citromkarikák pedig a tetején úsznak... 
Eltettem kicsit hűvösebb, szobahőmérsékletű helyre, pár napig megfigyelem aztán majd leszűröm.
További tippek és a recept: http://hvg.hu/gasztronomia/20120525_recept_bodza_bodzaszorp




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése