2012. december 22., szombat

Csokoládékrémes körtetorta


Csokoládékrémes körtetorta

A recept a BLIKK NŐK 100 RECEPT nem tudom hányadik számában található. Véletlenül bukkantam rá, de elég nagy szerencse. Bár körtében nem bővelkedünk, de egy októberi születésnaphoz sikeresen hozzájárult az őszi gyümölcsszezon.
A csokoládés borítás egyébként ne legyen megtévesztő. Maga a tészta vaníliás, csokidarabokkal. Elég szokatlan, de nyerő!
Amire figyelni kell: a csokoládékrémet a sütés előtti napon el kell készíteni!

Hozzávalók:
5 db tojás
15 dkg kristálycukor
18 dkg finomliszt
5 dkg csokidrazsé
30 dkg körte (friss vagy befőtt)
Csokoládékrémhez:
200 ml habtejszín
3 dkg kristálycukor
4 dkg keserű kakaópor
10 dkg étcsokoládé
A vaníliakrémhez:
250 ml tej
5 dkg kristálycukor
1 cs van. pudingpor
15 dkg vaj

A csokoládékrémet a sütés előtti napon készítsük el. Forraljuk fel a tejszínt a cukorral és a kakaóporral. Tördeljük darabokra a csokoládét, adjuk a krémhez, kevergetve olvasszuk fel benne, majd hagyjuk hűlni. Rakjuk éjszakára hűtőbe.

A tésztához válasszuk szét a tojásokat. Verjük fel a cukor felével a sárgáját. Verjünk kemény habot a fehérjékből a maradék cukorral, majd forgassuk össze a tojássárgájás masszával. Keverjük hozzá a lisztet és a csokoládédrazsét is. 24 cm átmérőjű tortaformában süssük 160 fokos sütőben 45 percig. Hagyjuk kihűlni a formában, majd óvatosan vegyük ki belőle, és vízszintesen vágjuk ketté.
A vaníliakrémhez keverjük csomómentesre a tejet a cukorral és a pudingporral. Főzzük fel, és elvasszuk fel benne a vajat is. Kevergetve hagyjuk kihűlni, majd kenjünk az utolsó tortalapra. A körtét csepegtessük le, aprítsuk fel 2db kivételével. és osszuk el a krémen. Fedjük be a másik tésztalappal.
Vonjuk be a tortát a csokoládékrémmel. (A csokikrém nekem úgy lett tökéletes, mivel még az éjszakai hűtés után is eléggé folyt, tejszín lévén, felvertem habverővel, és jól kezelhető, tartósabb állagú lett.)
Fogyasztás előtt tegyük hűtőbe 2 órára.


A vaníliakrémet úgy tettem a közepébe, hogy miután rákentem a felét, beborítottam a körteszeletekkel, majd rákentem a maradékot is.


A képen láthetó a csokoládékrém csak hűtve, felverés nélkül (teteje), és hűtés után felverve (oldala), illetve én friss, ilyen gyönyörű körtével dolgoztam.

A kész, díszített torta


Látszik, hogy nekem a csokidrazsé leszállt a sütés közben a piskóta aljára.
Furcsa, hogy vaníliás krémes tortát csokival vonunk be, de valahogy mégis nagyon jó!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése